Uge 30.

Mandag d. 22/7-2002.

I skrivende stund har jeg gaflet en kuglepen fra en stewardesse, sidder i en kæmpe jumbojet der gerne skulle transporterer os til Amsterdam, mens jeg nyder en Bloody Mary.
Vi lettede for 20 minutter siden, og er endnu ikke nået de 10-12 km op, som vi skal før det for alvor begynder at gå hjemad. Distancen er 10500 km, som skal tage ca. 12 timer og 45 minutter at tilbagelægge, og det er LANG tid.

Dagen startede ligesom i går kl. 9. Vækkeuret larmede, vi stod op, tog bad, og gik så ned for at få en god gang morgenmad, før vi skulle checke ud af hotellet.
Efter morgenmaden gik vi op og fik pakket taskerne en sidste gang, og afleverede dem derefter i receptionen, så de kunne opbevarer dem, mens vi selv ville gøre et ærligt forsøg på at få noget ud af den sidste dag før hjemrejse.

Singapore ZOO stod først på programmet, så vi snuppede en taxa fra hotellet, og ankom omkring kl. 11. Singapore ZOO havde vi et par gange fået anbefalet af andre rejsende vi havde mødt, og alligevel må jeg indrømme, at jeg blev særdeles positivt overrasket.
Haven var kæmpestor, og virkeligt flot indrettet med områder til de respektive dyr. Desuden var der områder med fx. aber, hvor man færdedes mellem dyrene, da deres områder var meget åbne, og det var en særpræget oplevelse at finde en abe man havde læst om ved et tomt bur, hængende i et træ et stykke nede af stien.

Efter 3½ time var vi nået igennem hele haven, og tog en taxa tilbage til byen, for at møde op ved skrædderen, hvor vi havde aftalt prøvning af det tøj jeg havde bestilt dagen i forvejen.
Både bukser og skjorte var lavet i en rigtig lækker kvalitet og passede som forventet, så jeg betalte manden, og gik derfra igen.

Klokken nærmede sig nu 16, og det sidste vi havde tænkt os at foretage os i Singapore var, at få en såkaldt High Tea, en gammel engelsk tradition, der nu lever i bedste velgående som servering af eftermiddagste med en masse små godbidder som tilbehør.
Buffeten bestod af diverse fiskeanretninger med brød, anrettet som små hors deurs, og et kæmpe bord med diverse former for lagkage, is, småkager og finere konditorkager. Den High Tea vi havde fået anbefalet foregik på Goodwood Hotel, i den klassisk indrettede Café Espresso, der var så fin, at man næsten havde dårlig samvittighed over de korte bukser, og den halvåbne skjorte.

Kl. 17 lukkede buffeten heldigvis, for allerede da havde vi ædt os en lille kvalme til. Derfor valgte vi at gå en lille omvej tilbage til hotellet, for at få bare en smule motion, enden vi skulle sidde ned i mange timer.

Omkring kl. 18.30 havde vi hentet bagagen, og satte os ind i en taxa foran Garden Hotel. Den kinesiske chauffør fra helvede fik utroligt nok afleveret os i hel tilstand i Changi Airport ca. 30 minutter senere.
Vi var tidligt på den med check-in, hvilket betød at der ingen kø var ved indleveringen af tasker. De blev derfor smidt af med det samme, og vi smuttede hurtigt videre til afgangshallen, hvor der skulle handles en smule tax free, før flyveren skulle boardes kl. 21
45.

Vi endte i en kaffebar omkring kl. 21, og kunne blot konstaterer, at denne dag faktisk var gået meget hurtigt og smertefrit. Dage før afgang kan nogen gange være lidt trælse, da man har en tendens til bare at sidde og vente på, at det bliver tid til afgang.

Abe - Singapore ZOO

Pingviner - Singapore ZOO

Sommerfugl - Singapore ZOO

Pungdyr - Singapore ZOO

Tirsdag d. 23/7-2002.

Lige nu sidder jeg, og er lidt forvirret i hovedet. Vi er returneret til Danmark, og klokken er 22 om aftenen, selvom armbåndsuret stadig viser 04 om morgenen.

Hvor de sidste 23 dage forsvandt hen kan jeg ikke lige forklarer, medmindre jeg sætter mig til at læse min dagbog. De gik meget hurtigt, og om 5 dage er alt ved den normale gænge herhjemme igen.

Flyveturen fra Singapore endte i Amsterdam kl. 530 lokal tid. Der var kun 2 timers venten, før vi skulle videre med flyet til Kastrup med ankomst kl. 930.
Bagagen dukkede op som den skulle, og kl. 10 kunne vi sætte os behageligt til rette i toget, og køre den sidste del af turen til Odense, for fra banegården at tilbagelægge den sidste kilometer på gåben til den lille lejlighed på Kochsgade.

Eventyret sluttede atter engang, men billederne har vi da stadig.