Uge 27.

Lørdag 4/7-2015.

Store rejsedag - vi skal i dag (igen) fra A til Z. Fra Odense til Houston.

Dagen startede kl. 02 dansk tid, hvor jeg stod op, tog et hurtigt bad og derefter vækkede resten af familien. Kl. 02.30 var vi alle i bilen, og på vej til Billund, hvor målet var at være checket ind senest kl. 04 - 2 timer før første flyafgang.

Det lykkedes, og kl. 04.30 sad vi og spiste morgenmad i lufthavnen, mens vi ventede på der blev kaldt til boarding.

Flyet lettede til tiden kl. 06, og var godt 45 minutter om at komme til Amsterdam. I Amsterdam ventede vi 2½ time, før vi skulle ombord på det næste fly direkte til Houston. Flyveturen til Houston var lang. 10½ time i en stor jumbojet er ikke spændende - jeg er GLAD for, at vi har nogle unger der er gode til at rejse.

Vi landede i Houston kl. 12.30 lokal tid, svarende til kl. 19.30 danske tid. Efter en lang dags flyvning, og en kort nattesøvn dagen før, var vi glade for at kunn etage en taxi, og blive kørt ud til vores hotel (Homeland Suites, Kingswood) kun 15 km nord for lufthavnen.

Vi blev indkvarteret i en toværelses suite med et lille køkken. Det blev dog først et hurtigt skift til badetøj, og så en tur i hotellets swimmingpool. Kl. 16 lokal tid trak vi til hotellets reception, Hvor Dorthe fik hints til, at vi kunne køre med hotellets shuttlebus ind til Kingswood Town Centre, hvor der var koncert og aktiviteter for børn i forbindelse med fejringen af 4. juli.

Inde i Kingswood var vi pladsen rundt, hvorefter vi fandt en lækker pizzarestaurant der kunne gøre det ud for aftensmaden.

Kl. 19 gav vi op, og ringede efter hotellets shuttlebus igen, så vi kunne blive hentet og komme hjem i seng. Kl. 20 sov ungerne, mens fruen og jeg lå og læste før vi selv gik tidligt i seng.

Stor flyver der skal flyve os til Houston

Kingswood, Houston. 4. juli koncert

Udsmykket til 4. juli parade

Vi sover godt første nat

Homeland Suites, Kingswood. Pool

Søndag d. 5/7-2016.

Ungerne stod op kl. 07 efter en god nattesøvn. Forældrene sov lidt længere.

Kl. 08 gik vi alle ned og fandt til vores store fornøjelse en rigtig lækker morgensmadsbuffet med youhurt, toast, peanutbutter og vafler (med flødeskum og sirup).

Der blev taget godt fra af retterne, hvorefter vi gik op og skiftede til badetøjet igen. Kl. 10 var vi nede ved hotellets pool igen - bevæbnet med bøger, kryds og tværs og en basketball.

Ungerne og jeg spillede en lille kamp på basketbanen, og hoppede derefter i poolen.

Timerne derefter gik mest med at drive ved poolen, og nyde at vi ikke skulle noget specielt i dag. Først kl. 14 fik vi os rejst, hvorefter vi gik ind til det nærmeste indkøbscenter, hvor vi fik handlet lidt frokost og frugt.

Vi gik tilbage til hotellet, og smuttede op på værelset for at hænge lidt.

Kl. 18 vandrede vi atter afsted mod Kingswood for at finde aftensmaden. Vi havde fundet ud af, at der skulle ligge en Taco Bell lige i nærheden, så den havde vi bestemt os for at finde (noget vi alle havde set frem til, da Taco Bell kun findes i USA).

Da vi endelig kom frem, viste det sig at være en bygning under opførelse, så en meget skuffet familie Bunkeflod måtte drage afsted igen - vi endte på en Subway på vejen tilbage til hotellet, hvilket også var OK.

Om aftenen skete der ikke det store, da alle stadig var trætte efter gårdsdagens rejse, så kl. 21 var alle i seng.