Uge 31.

Mandag d. 30/7-2001.

Vågnede op med en smule tristhed i sinde, da dette skulle ende med at blive den sidste hele dag i USA, som ville ville få i denne omgang.
Omkring kl. 8 blev vi vækket af vækkeuret, og tumlede kort efter ud af dynerne, for at finde kaffen og morgenmaden der allerede stod klar til os nedenunder.

Mens vi sad og spiste, hørte Tante Anne, at der var en forsinkelse på vores færge mellem Bainbridge og Seattle (hvilket senere viste sig, at skyldtes noget så usædvanligt som en vaskeægte bombetrussel.) Vi kom dog med den båd vi havde satset på at skulle med, og omkring kl. 11 væltede vi af i Seattle Downtown.

Turen herfra gik først til Public Market nede ved havnen, et sted med forvirrende mange forskellige butikker - alt fra frisk seafood til små grimme souvenirs var til salg.
Fortsatte videre op af Pine Street, hvor vi fra Westlake Center kunne tage et monorail ud til Seattle Center, hvor vi gerne ville besøge Seattle's vartegn, The Space Needle, og selvom jeg måske ikke var rigtig stolt af situationen, måtte jeg en tur til tops med Tøsen, for at nyde den bedste udsigt i det nordvestlige USA.

Derfra tog vi vandreturen ind mod byen igen (Seattle er ikke så voldsomt stor, når alt kommer til alt), kiggede butikker, og forsøgte at finde nogen små ting, vi gerne ville have med hjem til Danmark som minde om denne tur. Uden større held desværre.

Tilbage i centrum igen omkring kl. 14.30, havde vi ca. 2½ time til at besøge butikker i, men det eneste der blev indkøbt var en sølvdollar til undertegnede, og 2 indramme billeder med noget indianerkunst til Tøsen.

Tilbage på Bainbrigde Island omkring kl. 18, hvorfra vi skulle ud til min kusine Charlotte for at spise BBQ om aftenen. Atter en utroligt hyggelig dejlig aften i godt selskab - selvom det er noget der ligner 15 år siden, at jeg havde set dem sidst !

USA 0139.jpg (37359 byte)

Seatlle Downtown - Færgen til Bainbridge Island.

USA 0140.jpg (27352 byte)

Måger - Færgen til Bainbridge Island.

USA 0141.jpg (43844 byte)

Afgang til lufthavnen - Færgen til Bainbridge Island.

USA 0142.jpg (35698 byte)

Flyet hjem - Seattle.

Tirsdag d. 1/8-2001 - onsdag d. 2/8-2001.

Alt for jo som sagt en ende, og i dag var det eneste vi skulle stå op til en gang pakning af taskerne, morgenmad, og så afsted til lufthavnen for at komme hjem til Danmark igen.
Vi stod op kl. 7.30, og pakkede, spiste derefter en god gang morgenmad med familien, hvorefter vi tog afsked, og hoppede på færgen til Seattle kl. 9.30.
Der var bestilt en airport shuttle, som ville bringe os til Sea Tac Airport, hvorfra vi lettede kl. 13.15.

Over Amsterdam med 2 timers ventetid, og så videre med det sidste fly til København.

Kl. 14 dansk tid var vi hjemme (dagen efter), og gjorde altså de ca. 9000 km. på kun 14 timer, hvilket var lidt af en overraskelse.
Det var dejligt at komme hjem, men efter de 2 første timers spænding med post og telefon, var nu som altid klar til at tage afsted igen............................men det må vente et års tid !